Helyes fiatalember… Élt 24 évet és 2 hónapot.
A mai nap ő is tiltottá vált.
A róla elnevezett utca megszűnt róla elnevezettnek lenni.
Ez a fiatalember Getzler József néven született Sátoraljaújhelyen.
18 évesen, 1938-ban ment ki Toulouse-ba vegyészetet tanulni, és mint akkoriban „divatos” volt, az épeszűen gondolkodók körében, antifasiszta lett.
A francia munkásmozgalom magába szippantotta az egyetemistát, majd a párt utasította, hogy térjen vissza Magyarországra.
A lelkes mozgalmár a nemes cél miatt a rabszolgamunkát is vállalva a Hungária Műtrágyagyárban hadimunkásként, mint segédmunkás dolgozott, de csakis azért, hogy az antifasiszta szervezőmunkát folytathassa.
A német megszállás után, mint mindenki a mozgalomban, így ő is, – mint oly’ sokan – illegalitásba vonult, és onnan szervezte az antifasiszta ellenállási mozgalmakat.
8 hónap után bukott le.
1944. november 20-án elfogták.
Sopronkőhidára hurcolták, a nyilas haditörvényszék Pataki Istvánnal (30 éves) és Kreutz Róberttel (21 éves) együtt halálra ítélte, majd kivégeztette.
Getzler József neve a budapesti illegalitásban Pesti Barnabás lett.
Ezen a néven emlékezik rá az utókor és azok az emberek, akik küzdenek és küzdöttek a fasizmus minden formája ellen.
Bár Pesti Barnabásnak már nincs utcája Pesten, ám remélem, hogy pontosan ezért sokkal többen fogják megismerni az ő nevét.
Akinek a nevét eltörölte a pesti közgyűlés, ám az emlékét sohasem tudja eltörölni!!! – (Életmesék VI.)
Megosztás
Tersánszkyt és Gelléri Andor Endrét is eltörlik… Kíváncsi vagyok, meddig lesz még Bajcsy-Zsilinszky út…
Jajjaj, nem kéne ötleteket adni, mert még a végén a nemzeti konzultáció reprezentatív minta alapján elért eredményeként fogják fel:)
Szégyen!!!
http://pestibarnabas.hu/iskolatortenet.html
A rend hivatása Teréz „anya szavaival: „hogy segítse az éhes, ruhátlan, hajléktalan, béna, vak, leprás embereket, az olyanokat akik nemkívánatosak, szeretetlenek, kitaszítottak a társadalomból és mindenki elkerüli őket”.
Mint Pesti Barnabást?
vagy Gelléri Andor Endrét
Nálunk ezért a tettért, havi egymillió közpénz, közpénzből fenntartott Audi 6 és közpénzből fizetett sofőr jár.
Nem normálisak ezek! Tényleg szégyen amit csinálnak!
Korlátolt hülyék!!!!!!!
Kár, h bezárták a Lipótot 🙁
Döntésével a Fővárosi Közgyűlés kifejezte, hogy egyetért a sopronkőhidai nyilas törvényszék ítéletével. De akkor a Bajcsy-Zsilinszky utat is vissza kellene keresztelni Vilmos császár útra. Továbbá nincs helye Magyarországon Dózsa György útnak, de Petőfi Sándor utcának se. Hiszen az előbbi felgyújtatta a nemesi kastélyokat, az utóbbi pedig a királyokat akarta felakasztatni. Viszont állítsanak fel végre Caraffa szobrot, ahogy Ady javasolta.
Nekik semmi se szent!!!!
Miután a nép hallgat így a fasiszták azt csinálnak amit akarnak! aki a történelmet ismeri egy kicsit is tudja hogy a hallgatás csak is a szélsőjobbnak kedvez.Kíváncsi vagyok, hogy a Hitközség vagy a kormányhoz közeli másik zsidó szervezet mikor veszi észre, hogy hallgatásával vagy a rendszer kiszolgálásával maga is cinkosa a fasiszta eszméket piadísztára emelő jobboldalnak.
László, ezért nem gondolja, hogy be is perelhetik magát..ha fasizmus lenne (szerintem összekeberi a fasizmus és a nácizmus fogalmát, ld. Francois Furet: Esszé a kommunista ideológiáról) ahogyan Ön mondja, már régen ütlegelnáék Önt, a „fasiszták”…az hogy szabadon írogathatja a fennkölt gondolatait, azt jelenti, hogy nincsen
remélem, ön nem próféta… http://index.hu/belfold/2012/10/05/megvertek_a_budapesti_zsido_hitkozseg_egyik_vezetojet/
Erwin Gall remélem ön nem próféta…
http://index.hu/belfold/2012/10/05/megvertek_a_budapesti_zsido_hitkozseg_egyik_vezetojet/
szerintem Ön meg politikai propagandába kezdett…nehogy azt mondja, hogy a Fidesz zsidó ellenes, mert attól beesek az asztal alá (nem sorolom hogy kik zsidó származásúak a Fideszben)…tudja: Hitler is felgyújtatta a Reichstagot és a kommunistákra fogta (miért ne gondohatnék arra, hogy éppen a baloldal pénzeli ezeket a hülyéket?…sőt, arra gondolok, kérem)…kb. ez a helyzet ezzel a dologgal…antiszemitizmus az mindenhol van, ne gondolja hogy csak Magyarországon…engem is bozgoroztak le, az nem azt jelenti, hogy mindegyik románt gyülöljem:)…idióták meg mindenhol voltak/vannak és semmi köze nincsen hogy éppen ki van hatalmon, hanem ki akarja felhasználni…és ebből a szempontból a baloldalnak ez jól jön..szerintem a baloldal áll a háttérben
én nem látom a politikai propagandát, és nem látom, hogy a fideszt leantiszemitáztam volna.. sőt azt mondom, hogy pesti Barnabásról a szavazók 95%-a azt sem tudta, hogy zsidó.
De ön, mint erdélyi születésű magyar, pontosan ismeri egy kisebbségben élő nép érzékenységét. Az én zsinagógámba 4 erdélyi magyar is jár, akik betértek a zsidó hitre, és fokozott szenzitivitással gyakorolják a zsidóságukat.
Így van, akkor kiegyezünk…Erdélyben szép hagyományai vannak a másik megértésének (1568-Torda pld.), habár az utóbbi 90 évbe…na mindegy…igen, én sem értettem hogy miért nevezték újra át (mert azelőtt Piarista utca vagy mi volt), de alig hinném, hogy Pesti Barnabás zsidósága miatt…talán azt gondolták, hogy kommunista volt?…én egyáltalán nem támogatok ilyen dolgokat, de azért amit itt láttam (fasiszták, stb.) kissé túl sok volt és azért is kommenteltem, habár nem szokásom…Én őszintén azt sem tudtam hogy zsidó volt és azt sem hogy valószínűleg kommunizmussal szimpatizált…azok sem csinálták jól hogy újra megváltoztatták, és azok sem akik itt fasisztáznak….szeretnék látni egy jó cikket erről az emberről, mert ami itt van az egy kissé „romantikus” (régész-történészként nem szeretem a jó-rossz, fehér-fekete stílust)..ismétlem: nem hiszem, nem tudom elhinni, hogy a zsidó származása miatt törölték volna az utca nevét….kérdés csak az, hogy az idealista kommunistákat is el kellene ítélnünk?..én ezt nem tenném..több ok miatt
Erwin Gall Annyira szeretem, amikor külföldön élők alkotnak véleményt a magyar belpolitikáról…és dicsőitik a fideszt. Romániában nincsenek baloldaliak, akiket utálhatna? De tudja mit? Sokan vagyunk, akik szívesen
odaajándékozzuk a romániai magyaroknak az egész bagázst, vigyék, ha annyira imádják. DE tartsák s meg örökre!!
Erwin Gall Teljesen egyetértek Önnel: a baloldal kihasználja, hogy a kormány hülye – még az utcanévtáblákat is rohamosan lecseréli pedig ez még csak nem is hoz pénzt neki/k! Tudja az a baj, hogy rengeteg dolog van, amelyet „kihasználhatnak” – hogy csak a legutóbbit említsem: Orbán Viktor, aki marionett figurákként mozgatja bábjait, nyilvánosan megfedte a kormányt, amiért nem tesz eleget a leszakadó alsó középosztályért. Az a logika, amelyet Ön képvisel,: nem az a baj, hogy a kormány butaságot – eufémizmus – csinál, hanem az, hogy ezt valakik szóvá merik tenni, erősen demagóg:(
Kedves Katalin, fogadni mernék, hogy én jobban ismerem a magyar belpolitikát mint Ön…mert én kívülről figyelem….éltem is ott a baloldali kormányok alatt, úgyhogy még össze is tudom hasonlítani…Ön olyat állított, amit én nem mondtam…én nem utálok senkit, és az eléggé stupid lenne ha valakit a pártállása miatt utálnék…nőjjön fel a gyermeki hozzáállásából…amúgy meg mi történik ha valaki magyar állampolgár, de nem él Magyarországon?..nem mondhat véleményt?…Tudja: én úgy elemzek, hogy összehasonlítok (ez az elemzés lényege)…és bármennyire sírhatnak Önök, magyarországi állampolgárok (mert ugye az identitást nem keverjük össze egy papírral), a Fidesz vagy ahogyan a jobbikos „filozófusok” mondják, zsidesz, vagy ahogyan a baloldaliak, náci, stb., jól-rosszul fenntartotta azt a szociális rendszert, amire pl. nincsen példa Lengyelországban, Romániában, stb. Nekem kb. a fizetésem 38-40%-át vágták le, Ön erre, Katalin mit szólna, ha hasonlót csinálna Orbán?..szóval mielőtt exhibicionizmus áldozatává válik az ember, addig gondolkodjon…navigare neccesere est
Katalin Rácz: „szeretem, amikor külföldön élők alkotnak véleményt a magyar belpolitikáról”…ez a mentális fasizmus…látja, hogy milyen könnyen lehet támadni?:)))
Katalin Rácz: ugyanakkor ami az ajándékozást illeti, csak olyat ajándékozzon, amire fel van jogosítva…erre meg kétlem, ne beszéljen a magyar társadalom nevében, mert erre semmilyen joga nincsen
Szégyen, gyalázat! Ezek szerint nagy „bűne” volt, hogy részt vett az ellenállási mozgalomban, harcolt a fasizmus ellen, hogy illegalitásba vonult és hogy unokabátyámmal, Kreutz Róberttel együtt kivégezték! Meddig lehet még büntetlenül, a történelmet nem ismerve garázdálkodni? Ez a történet a pesti közgyűlést minősiti!
Ráadásul ekkor meg összemosodtak a szocdemek, a kommunisták, és mindenfajta ellenálló, beleértve a jobboldali bajcsyig…
ez NEM „összemosódás” , hanem egy közös ellenséggel (a náci diktatúra és eszme) szembeni összefogás. Ugyanez volt a szovjet ellen is , amíg volt Vasfüggöny. (a Lajtától nyugatra)
Radnóti Zoltán
Tisztelt rabbi úr, ahogy ma a dolgok arrafelé mennek, perceken belül újból kiirtandó ellenség lesz, még a jobboldali Bajcsyhoz hasonló gondolkodású, szerintük hazaáruló is. Hiszen mindenki, aki nem gazsulál a hatalomnak, akinek véleménye van, és aki nem fasiszta gondolkodású, az ma már újból ellenség és hazaáruló! Ez sajnos már nem Pesti Barnabásról, vagy Bajcsyról, vagy akárkiről név szerint szóló történet. Ez maga a színtiszta fasizmus!
A Zalaegerszegen is van Pesti Barnabás utca. Nyilas irányítású Bp-i Önkormányzat!
Azért ez a „nyilas” jelző kicsit túlzás, nem?
Engem is felháborítanak a névváltoztatások! Ha valaki megszervezi, részt vennék egy tiltakozáson!
Gyalázat!!! Számomra az az intézmény, amelyben a tanulmányaimat folytattam, örökre PESTI BARNABÁS utca marad!!!!
AZ nem lehet, hogy halvány, de halvány fogalmuk sincs kik voltak ezek az emberek?! nagyon szeretném, ha a butaság vezérelné a tetteiket, és nem az ami kézzelfogható magyarázat: antifasiszták, avagy zsidók voltak, így le kell cseréni őket!
De van fogalmuk, éppen ez a lényeg…
ok, és akkor, mi legyen, mit tegyünk?!
@[786924639:2048:Radnóti] rabbi megtette, amit tehetett, megírta ezt az egészet. Mint Rab Laci a NSZ-ban, hogy valaki ellopta a deportált Laub Magdolnának állított bukókövet az utcáról. 🙁
Radnóti Zoltán Igen,igaza van…eppen Ez a lenyeg….sajnos.Lassan megtagadnak mindent…a magyar feltalalokat es Nobel dijasokat is….ha igazan felfogna az orszag,mit müvelnek,es kiknek szavaztak bizalmat?Most kellenenek a Parlament elötti tüntetesek…Lassan nincs mult es nincs jövö…csak FIDESZ URALOM.Kinek is hianyzott????….es meg most sem eleg?????
Nem „megszűnt róla elnevezettnek lenni”, mi ez a passzív mód, mi is ilyen passzívak leszünk?
Én még a Pesti Barnabás utca 1. szám alá jártam egyetemre. De tudtommal azt már régen visszanevezték Piarista közre, amikor a katolikus egyház visszakapta az épületet, mert korábban úgy hívták az utcát. Lett valahol ezután egy másik Pesti Barnabás utca, amit megint átneveztek? Szégyellem, de nem tudom.
Az átjáró jelenlegi neve, ami a Váci utca és a Március 15. tér között teremt kapcsolatot, Piarista köz, viszont a teret határoló egyik utca – ahol a 100 éves étterem is található – jelenleg is Pesti Barnabás nevét viseli.
Felkészül: Szabó Ervin.
Bármibe mernék fogadni, hogy senki a pesti közgyűlés tagjaiból, nem tudná megindokolni, hogy miért törölték a nevét !?
Tamás Szele sajnos van rá esély. Egyszer már próbálkoztak. Meggyőződésem, hogy semmit nem tudnak ezekről az emberekről. Szabó Ervintől meg semmit sem olvastak. Kaphatnának egy kis ízelítőt gondolkodó hazafiságból!
Az indok: Akiről a komenisták neveztek el utcát, az csak rossz ember lehet!
Én még a Pesti Barnabás utca 1. szám alá jártam egyetemre. De tudtommal azt már régen visszanevezték Piarista közre, amikor a katolikus egyház visszakapta az épületet, mert korábban úgy hívták az utcát. Lett valahol ezután egy másik Pesti Barnabás utca, amit megint átneveztek? Szégyellem, de nem tudom.
Emléktáblákat kellene készíteni az (érdemtelenül) átkeresztelt utcaneveknek! Lehetne ez az első!
Nem csak a budapesti vezetésre szégyen! Mindegy ki, milyen vallással, felekezeti hit élettel éli az életét! Addig, míg tiszteletben tartja mások vallását, hitét, történelmét, emlékeit! Idén jártunk a férjemmel Auswitzban! Csak a döbbenet hangján tudok róla beszélni! Akik ezt nem tartják tiszteletben, ne várják, hogy tiszteljék őket!
Ezzel apám emlékét is meggyalázták! Ő az OKISZ-ban, a Pesti Barnabás utcában dolgozott. Ott is halt meg infarktusban. 18 éves voltam akkor. Ha mostanában arra járok, erről is eszembe jut. Gyalázat Tarlóstól
Emléktáblákat kellene készíteni az (érdemtelenül) átkeresztelt utcaneveknek! Lehetne ez az első!
Magyarországon szokás szemen köpni és megtagadni a történelmet. Véletlen sincs semmiféle kontinuitás. Nem véletlen, hogy királysírjaink is alig vannak. Nem lehet mindent a törökökre fogni. Nekik is voltak szép számmal kollaboránsaik, akárcsak az utánuk jövőknek, mindmáig. Nagyanyám. aki 1910-ben született, felsorolta, hogy hányszor kellett esküt tennie az éppen regáló személyre, vagy rendszerre. 1916-ban ment Elemi Iskolába és akkor még esküt tettek a gyerekek a királyra, Ferenc Jóskára, majd pár hónap múlva Károly királyra, aztán Károlyi Mihályra, Kun Bélára. A Hősök terén krepp papír ruhába öltöztetve fogadták a bevonuló román királyi csapatokat, ahol a főpolgármester átadta a város kulcsait, csak nehogy elrendeljék a szabadrablást, (ahogy Kabán tették), aztán fogadták Horthyt. Jóval később esküt kellett tennie – mint közalkalmazottnak (szülésznő) Rákosira (volt előtte még egy két rövidtávú politikus) majd Kádárra. Mielőtt 1980-ban elhunyt, összegezte:”‘ Ha azt a sok esküt mind számon kérték volna, ami szinte mind az ellenkezőjét kívánta, mint az előző, sosem öregedhettem volna meg.” Erről szól ez a mai „tisztogatás” is. Majd az utókor fogja eldönteni, ki mit ér. Már most is látszik, vannak olyanok, akik miatt nem fog főni az utókor feje. Nem kell majd róluk utcát, teret elnevezni, mert már ma is senkik.
Valami ilyen feliratot tudnék elképzelni (hogy ne legyenek következmények nélkül az ilyen és hasonló változtatások): Ez az utca Pesti Barnabás /szül: Getzler József/ nevét viselte, aki /rövid életrajz a jelentősebb elemekkel/ , ameddig 2012 ben a Orbán Viktor országlása, idején Tarlós János főpolgár javaslatára a Főváros közgyűlésre érdemtelennek ítélte Pesti Barnabás emlékét utcanéven történő megörökítésére. Ez évben viszont utcát neveztek el Teleki Pálról, Wass Albertről, és sokakról, akik a zsidó törvényeket megalkotó Horthy rendszer tevőleges támogatói, hívei voltak.
Ancsi részben igazad van, másfelől annak kell tennie (szervezni, fizetni csinálni, stb.) aki érintettnek érzi magát. A másra mutogatás nem segít, a pártállam megszűnt, és nekünk kell olyan szervezet létrehozni, amely képviseli az érdekünket, nézeteinket, és megteszi azt amit elhatároztunk!
Lehetne már a sokadik…
Köszönjük az érdekes infót! Sajnos az apropója igen szomorú, de jellemző! Most már azért is csak az Ő nevén fogom hívni azt a bolthajtásos átjárót!!!
Nem csak a budapesti vezetésre szégyen! Mindegy ki, milyen vallással, felekezeti hit élettel éli az életét! Addig, míg tiszteletben tartja mások vallását, hitét, történelmét, emlékeit! Idén jártunk a férjemmel Auswitzban! Csak a döbbenet hangján tudok róla beszélni! Akik ezt nem tartják tiszteletben, ne várják, hogy tiszteljék őket!
szomorú vagyok !
Nen tudom mire gondolsz pontosan ahogy azt sem miért mentél oda de ha már ott jártál vajon mire gondolsz most szerintem alaposan félre vagy vezetve.
Ezzel apám emlékét is meggyalázták! Ő az OKISZ-ban, a Pesti Barnabás utcában dolgozott. Ott is halt meg infarktusban. 18 éves voltam akkor. Ha mostanában arra járok, erről is eszembe jut. Gyalázat Tarlóstól
Csak tudnám mi vezeti ezeket odáig és főleg milyen jogon! Egy képzetlen banda!
Valakinek ez nagy üzlet! Azt kell ilyen brutális módon támogatni- utána kellene nézni.
A mai Magyarország nem az önfeláldozó embereket akarja értékelni, hanem az egoista, hatalomra törőket és érvényesítőket, lásd Horthy…Kósa, Lázár, Orbán stb.
Remélem Tarlósnak nem lesznek nyugodt ájszakái, azok után, hogy minden tisztességes ember nevét az utcákon és tereken kiirtotta.
Tarlós egy műveletlen bunkó, aki nem tudja, mit csinál, csak meg akar felelni vélt elvárásoknak.Remélem, egy tollvonással sikerül majd törölni MINDEN tettét ennek az érának.
Ma Magyarországon nem előny ha valaki zsidónak született vagy a hozzátartozója volt az. Lsd Tamási Áron, Tersánszky Józsi Jenő.
Tarlós csak egy báb!
A mai Magyarország nem az önfeláldozó embereket akarja értékelni, hanem az egoista, hatalomra törőket és érvényesítőket, lásd Horthy…Kósa, Lázár, Orbán stb.
És tessék mondani, Tarlós „úr”, erre miből van pénz? Új utcanevek igen, de kórházak, utak, iskolák, 4-es metró nem? Meg kéne már állítani a fidesz ámokfutását! Miközben milliókat pumpálnak az országimázsközpontba, a tetteikkel, mint ez a mostani is, teljesen lejáratják a világ előtt Magyarországot. Persze, hogy nem kellenek nekik a tisztességes emberekről elnevezett utcák, hiszen egy csaló rablóbanda az egész bagázs!
Ezt hívják potcselekvesnek
Nem, ez nem pótcselekvés. Nagyon is tudatos, sőt céltudatos hadjárat minden ellen, ami emberséges, becsületes – tehát ellentétes „vezéreink” felfogásával.
Hová még? Meddig még?
Döntésével a Fővárosi Közgyűlés kifejezte, hogy egyetért a sopronkőhidai nyilas törvényszék ítéletével. De akkor a Bajcsy-Zsilinszky utat is vissza kellene keresztelni Vilmos császár útra. Továbbá nincs helye Magyarországon Dózsa György útnak, de Petőfi Sándor utcának se. Hiszen az előbbi felgyújtatta a nemesi kastélyokat, az utóbbi pedig a királyokat akarta felakasztatni. Viszont állítsanak fel végre Caraffa szobrot, ahogy Ady javasolta.
A felsoroltak nem voltak zsidók, és ez ma egy fontos szempont. Zsidók nevet utca nem viselheti!
Szégyenteljes dolog, de az is, hogy nettó 380ft-os órabérben dolgoztatnak 2012- ben embereket:
Nekik semmi se szent!!!!
ez nem „szent”-ség kérdése. a politikában nincsenek szentek…
de ami furcsa, hogy a frakcióban senki sem mondta, hogy „gyerekek, ez butaság” vagy valami ilyesmi…
A FIDESZ SZEMÉN HÁJOG, A HÁJOG NEVE FÉLELEM!!! AZ PEDIG AZ ELKÖVETKEZŐ IDŐSZAKBAN MÉG INKÁBB ILYEN TETTEKET FOG SZÜLNI…
Mert van abban a frakcióban valaki is, aki ad arra hogy okosnak vagy butának tartja őt a pleps?
Katalin Orosz Nem félnek, hanem anyagilag függenek- ez talán még rosszabb. Bármit megcsinálnak, megszavaznak a pénzért. Most is már nem beszél róla senki- ezt nem is értem, valahogy sikerült a figyelmet elterelni- amíg máshol bérbefagyasztás, segélyplafon, elbocsájtások, addig maguknak a jutalékok emelése stb.
Gyerekkoromban meg volt eg PestiBarnabas utca az Erzsebet hidhoz kozel, az hova lett ?
arról van éppen szó. 🙂
akik eltörölték, soha senki nem fog emlékezni rájuk, mert megérdemlik!
Én meg remélem, hogy soha nem felejtik el az emberek (és nem a zemberek) azt a sok aljasságot, rablást, lopást, népnyúzást amit művelnek.
Vajon a Róla elnevezett iskolát is átnevezik majd??? Esetleg Horváth Rozira??:-(((
Nem törölhetik el ezt a kedves fiatalemberről való megemlékezést!
Róla nevezték el az egyik legnagyobb élelmiszeripari technukomot is. Sokan jártak oda az elmúlt sok évben, ők sem feledik ezt a nevet. Az ilyen erőszakos, oktalan névváltoztatások mindig a dem. hiányára utalnak. Ezt előbb-utóbb megunják az emberek.
TarloSS ur megint alakít egy nagyot. pótcselekvések sorozata…
„Bár Pesti Barnabásnak már nincs utcája Pesten, ám remélem, hogy pontosan ezért sokkal többen fogják megismerni az ő nevét.”
Jel!
Nem törölhetik el ezt a kedves fiatalemberről való megemlékezést!
Róla nevezték el az egyik legnagyobb élelmiszeripari technukomot is. Sokan jártak oda az elmúlt sok évben, ők sem feledik ezt a nevet. Az ilyen erőszakos, oktalan névváltoztatások mindig a dem. hiányára utalnak. Ezt előbb-utóbb megunják az emberek.
„Bár Pesti Barnabásnak már nincs utcája Pesten, ám remélem, hogy pontosan ezért sokkal többen fogják megismerni az ő nevét.”
Igaza van Verebes Istvánnak, az eltüntetett nevek, egyre feltűnőbb „jelek” már az utcák falain is. Hagyhatjuk?
szerintem az utcatáblákat már most le kellene szedni és elrakni, egy emlékhelyen kirakni és évente emlékezni rájuk és a majdan, ha visszatehetjuk a táblákat , akkor az eredetiket visszatenni.
v.ö. szoborpark…
Hogy mekkeora ostobák vagytok mit össze görcsöltök ezen a Pesti Barnabáson hát nem mindegy ,hogy hívják az utcát emlékezzen rá akinek jelent valamint a Tarlós meg csináljon magának kis testvért ilyen szarra költi pénzt de kérdem miért haggyátok.
Ehez nem tudok hozászólni, némán szégyelem magam miattuk….
Ott letenni a táblákat, ahol kúszik az erdei út, átszeli bújva újra, meg újra, körben a völgykoszorút. Szivesen készitek gulyást azokon az emléknapokon, amikor végiglátogatnánk az emléktábláinkat.
ja, ott lent, hol a tölgeyk őrzik völgyet?
Szervezz egy ilyen kirándulást, ahol énekelni is fogunk. Vállalom az énekek megszervezését. Ma nincsenek ilyen szép gyerekdalaink, és nem is tudnak énekelni a gyerekek. Remélem, mi még tudunk.
szerintem az utcatáblákat már most le kellene szedni és elrakni, egy emlékhelyen kirakni és évente emlékezni rájuk és a majdan, ha visszatehetjuk a táblákat , akkor az eredetiket visszatenni.
Ott letenni a táblákat, ahol kúszik az erdei út, átszeli bújva újra, meg újra, körben a völgykoszorút. Szivesen készitek gulyást azokon az emléknapokon, amikor végiglátogatnánk az emléktábláinkat.
Nekünk kedves marad, mert a Pesti Barnabás utca köveit tapostuk egyetemista éveinkben. Jó írónak írni kellene erről a közelmúltról, Lengyel Dénes könyveit követve.
Köszönjük az érdekes infót! Sajnos az apropója igen szomorú, de jellemző! Most már azért is csak az Ő nevén fogom hívni azt a bolthajtásos átjárót!!!
Visszajelzés: Emlékül a szabadság álmodói számára… | Zolirabbi
És aki átnevezte Piarista utcáról Pesti Barnabásra, azzal mi van? Vallásellenesnek lenni szabad? Ha pedig valaki bármilyen indokkal (azelőtt úgy hívták) megváltoztatja az antifasiszta utcanevet, az CSAKIS fasiszta lehet, ugye? Micsoda nyitott, elfogulatlan gondolkozás!
Igen-igen, meg hát tényleg előbb volt piarista gimnázium, mint Pesti Barnabás. De alaposan meghányva-vetve a dolgot arra jutottam, hogy van before és after. Csúnya dolog volt elvenni, csúnya dolog volt annak idején átnevezni, de most sem jó üzenet visszanevezni. Nem jó üzenet. Az antifasiszta Pesti Barnabás most is antifasiszta PB. A történelmet, ha nem kiköpni akarjuk, akkor valahogy tanulságokkal együtt integrálni célszerű. Nem aszondom, hogy maradjon Sztálin út (bár van erre is példa), de ezeket a dolgokat sokkal érzékenyebben kellene kezelni. Annyi Pitypang utca meg Gyöngyvirág allé van, ha úgy véljük, hogy a PBU kapja vissza eredeti nevét, akkor viszont illik Barnabásról másutt nevezni el utcát. Éppen azért, hogy a régi sérelmet ne egy új próbálja „gyógyítani”. Sztem.
A kritikát pontosan így kellett volna megfogalmazni, és nem olyan zsigerből fasisztázó hozzáállással 😉 A cikk éppen ezért rendben is van, én tényleg most tudtam meg, ki vagy mi volt Pesti Barnabás (szégyen-nem szégyen), a kommentelőknek viszont kijárt az irgum-burgum a csőlátás miatt.
Szegeden meg a Mars teret sosem értettem.Sehol sem hallotam még,hogy közteret égitestről-római istenségről neveztek volna el,míg fel nem világosítottak,hogy az a múlt rendszerben Marx tér volt.Durván nyomulnak a Római birodalom-revizionistái…:))
Jó jó…de akkor a kommunizmust ünnepeljük?:)..vagy nem is értem…
Szegény Erwin kolléga, te is jó kis emberek közé szóltál hozzá:(((csőlátású nagyokosok közé…
Csiki József Attila, én, mint csőlátású, az Erwinnek már leírtam, hogy Pesti Barnabásról a közgyűlésben szavazók 95%-a azt sem tudta, hogy zsidó.
De ön, mint erdélyi születésű magyar, pontosan ismeri egy kisebbségben élő nép érzékenységét. Az én zsinagógámba 4 erdélyi magyar is jár, akik betértek a zsidó hitre, és fokozott szenzitivitással gyakorolják a zsidóságukat. (a feleségem édesanyja is a Szilágyságban született…)
Szóval ha ön ezt csőlátásnak látja, akkor a hiba talán a tükörben lehet…
Ismét tanultam!
na többek közt ilyenek miatt kell letiplizni innen
Azért ne menj el, inkább próbálj változtatni a helyzeten, Én duplán sajnálom a dolgot mert a Pesti Barnabás utcában születtem, ezzel elvesztettem a gyerekkorom egy darabkáját
A következő stádiumban már a saját farkukat fogják kergetni
Fogok még járni, a Pesti Barnabás utcában.
Akkor emlékezzünk rá, amig emléke megmarad nem lehet egy táblát eltörölni, emlékét eltüntetni – Getzler József neve a budapesti illegalitásban Pesti Barnabás lett – gratulálok pesti közgyűlés.
Váci Mihály költőről elnevezett utca nevének megváltoztatására is javaslatot tettek a III. kerületben,
de szerencsére az emberek többsége normális,így ez a beteg ötlet nem valósulhatott
meg, egyelőre. Felesleges is lett volna, hiszen ezekre az eszement ötletelgető, tiszavirág
életű hatalmuktól megszédült percemberkékre már régen nem fog emlékezni senki,
mikor Váci Mihály verseit még mindig csodálattal fogják olvasni az emberek.
Miért is nem vagyok meglepődve…
Ehez nem tudok hozászólni, némán szégyelem magam miattuk….
Szégyellje magát a pesti közgyűlés, aki ezt a fiatalembert el akarja feledtetni, szégyellje magát a miskolci közgyűlés, aki a szintén ifjan elhunyt Kilián György Gimnáziumot átkeresztelte. Míg élek, „kiliános” leszek, a gyerekem is a Kiliánba járt, sőt, az unokáimnak is megtanítottam. No….?
Ma már tudjuk hogy az általa képviselt eszme a világtörténelem legbrutálisabb legembertelenebb és a legtöbb emberáldozatot követelő eszméje és a magyar történelemben is a XX. század legtöbb magyar áldozatot követelő mozgalma volt emiatt lényegtelen hogy egy megtévesztett idióta volt vagy egy tudatos bérgyilkos jó hogy elfelejtjük és az a minimum hogy kitöröljük az emlékezetre érdemesek közül.
Nem „megszűnt róla elnevezettnek lenni”, mi ez a passzív mód, mi is ilyen passzívak leszünk?
jogos… de olyan gyorsan írtam ezt a blogbejegyzést, hogy hirtelen ez a furcsa kifejezés jutott eszembe… picit magyartalan, de szerintem még elmegy…
Egyre terjed a tudatlanság, a cinizmussal karöltve. Az „utca-átnevezgetők” lássák éjjelente álmukban a nyílt tekintetű meggyilkolt fiatalembert…
Mi a cel ezeknek az antifasiszta martiroknak a megtagadasaval?
Ez a mai HUNGARY…jobb,hogy nem itt élsz,hidd el :(((((((((((
Laci szívből köszönöm hogy megosztottad !!!!!!
Az lehet de a szíve akkor is mindig itt dobog:)
A szülőföldet ellehet hagyni ,de bármilyen ott az élet a szívnek nem tud parancsolni!
Mi a cel ezeknek az antifasiszta martiroknak a megtagadasaval?
Örök szégyen azokra, akik ezt tették!
Örök szégyen azokra, akik ezt tették!
Tudja meg mindenki!!!!
Szégyen
És a Gelléri meg a Tersánszky, egészen Károlyi Mihályig? Vajon hogy tudnak tükörbe nézni a pesti honatyák?
Büszkén. Hogy nem alkusznak. Baloldaliakról nem kell utca.
És a Gelléri meg a Tersánszky, egészen Károlyi Mihályig? Vajon hogy tudnak tükörbe nézni a pesti honatyák?
Jajistenem.
Szégyen! Én emlékszem a polgármesterre, aki nem engedte bakancsban randalírozni a beteg agyú új nácikat, ma nyakkendőben teszik mindezt gyáva városházi követőik. Meg emlékszem az Egyetemi Szinpadra a Pesti B. utcában, ahol felnőtt a ma értelmisége. Hol vagytok barátaim, meddig lehetünk még néma cinkosai ennek a bandának?
Nem kellett volna ezeket beengedni Pestre. Nem valók ide. Csináljanak maguknak utcát otthon.
A táblákat szereljük le és vigyük haza megőrzésre, jobb időkre.
beteg ez a rendszer, súlyos beteg …
A nev valtoztatasokkal szokott kezdodni, ezutan jon a konyv egetes, azutan meg az emberek egetese. Felhaborodni mar nem eleg mert attol meg jon a kovetkezo stacio. Tudomasul vette mindenki, ohogy az Antifasisztak es Ellenallok Szovetsege egy ellenseges szervezet lett hat akkor most mit vagyunk felhaborodva? Hatszazezer martir, tobbszaz iro, ujsagiro, nephos, nemzeti hos, Nobeldijas, zenesz es kozember forog a sirjaban. Az istenert, menjetek ki az utcara es orditsatok amig be nem rekedtek!
Szégyen és gyalázat!
Szomorúság és tehetetlen düh. Szégyen.
Ez a módszeres agymosás,ami itt történik mélységesen elkeserít!
„Nincs nekem a zsidókkal semmi bajom. Csak a szemtelen és tisztességtelen emberekkel van bajom, akik közt föltűnően sok a zsidó.”
Esterházi Péter (Harmonia caelestis c. művének 598. oldalán)
Ezt sokan szokták idézni, csak azt kevesebben, hogy EP maga is zsidó származású, így önmaga számára állít ezzel görbetükröt.
Tudom, éppen ezért idéztem őt.
Elképesztő szégyen! Főleg az, hogy hagyjuk.
Hát igen… de én azt hiszem a jövőben is a Pesti Barnabás utcába jövök dolgozni minden nap, mint ahogy a Moszkva tér is nekem mindig is Moszkva tér marad. Felháborító, hogy mire költik a pénzünket…. Érdekes, hogy a párizsi Stalingrad metróállomást miért nem nevezik át Volgograd névre? Nem is értem!
Jajistenem.
Szégyen! Én emlékszem a polgármesterre, aki nem engedte bakancsban randalírozni a beteg agyú új nácikat, ma nyakkendőben teszik mindezt gyáva városházi követőik. Meg emlékszem az Egyetemi Szinpadra a Pesti B. utcában, ahol felnőtt a ma értelmisége. Hol vagytok barátaim, meddig lehetünk még néma cinkosai ennek a bandának?
Nem kellett volna ezeket beengedni Pestre. Nem valók ide. Csináljanak maguknak utcát otthon.
A táblákat szereljük le és vigyük haza megőrzésre, jobb időkre.
A nev valtoztatasokkal szokott kezdodni, ezutan jon a konyv egetes, azutan meg az emberek egetese. Felhaborodni mar nem eleg mert attol meg jon a kovetkezo stacio. Tudomasul vette mindenki, ohogy az Antifasisztak es Ellenallok Szovetsege egy ellenseges szervezet lett hat akkor most mit vagyunk felhaborodva? Hatszazezer martir, tobbszaz iro, ujsagiro, nephos, nemzeti hos, Nobeldijas, zenesz es kozember forog a sirjaban. Az istenert, menjetek ki az utcara es orditsatok amig be nem rekedtek!
Szégyen és gyalázat!
„Nincs nekem a zsidókkal semmi bajom. Csak a szemtelen és tisztességtelen emberekkel van bajom, akik közt föltűnően sok a zsidó.”
Esterházi Péter (Harmonia caelestis c. művének 598. oldalán)
Elképesztő szégyen! Főleg az, hogy hagyjuk.
Szégyen és gyalázat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Szégyen és gyalázat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A gyilkosok népszerűbbek mint az áldozatok!Ennyi!
Így van, pl Lukács György
Már semmin nem csodálkozom. Itt már minden megtörténhet!.
Remélem soha nem lesz ” Tarlós István” utca, de ha lesz azt már talán nem élem meg.
Szerencsére van a városban egy Szakközép iskola ami, (még) az Ő nevét viseli..
MÉG van…..
Sajnos itt tartunk, már itt van a Horthy rendszer elnyomó mechanizmusa, ahol a másság nem létezett, meg a keresztény kurzus, lásd Tormai Cecilkét, akinek kecskeméti darabja pocsék volt, élvezhetetlen, a színészek szenvedtek.
A szellem örök !
Mintha az apámat gyalázták volna meg!
Demokraták ébresztő!!!
Mindannyiunkét
Nem hallottam a hírt, csak most itt. Megdöbbentem. Még ehhez is volt képük?! Sokadszorra írom, hogy direkt hergelik a népet. A miértjét még nem értem. Csak nem polgárháborút akarnak?
A szellem örök !
Mintha az apámat gyalázták volna meg!
Műveletlen, primitív társaságtól mit vártok? Legfeljebb a Népsportot olvassák…
Visszajelzés: A retró ikon: lázadó, zsidó, kommunista, ellenálló, forradalmár, szocialista, író, költő, fényképész, vándor | Zolirabbi
És Gelléri, a tündéri realista. A csodálatos író. Tersánszky? A bűne az, hogy undorodott a nyilasoktól.
De van már rengeteg Wass Albert utca, tér, köz…
Ady utcáit még nem kereszteli át a „Sok senki, gnóm, nyavalyás, talmi”?
Azt gondolom,hogy az újonnan átnevezettek zsákutcák!!!RUDAS/ROCHLITZ/ISTVÁN
Már semmin nem csodálkozom. Itt már minden megtörténhet!.
Remélem soha nem lesz ” Tarlós István” utca, de ha lesz azt már talán nem élem meg.
nagyon egyetertek es kerem folytassa ezt amunkat sok szerencset hozza udv
Őslakos budapestiként (+ belvárosiként) speciell fogalmam se volt, hogy a „Pesti Barnabás utca” kit is takar….
Szégyen.
Tarlósnak nagy érzéke van a Gyalázat Tengerére pitykét veri! De neki sikerült a gyalázatot érdemként eladnia. Gondolom, hogy még hálás is a gazda bársonyos pillantásáért. (A simogatás még elmarad.)
Mivel abban az utcában dolgozok, ráadásul annak a szerzetesrendnek az alkalmazásában, amelynek a nevét viseli az utca, a tisztánlátás érdekében hagy tegyek két apró kiegészítést:
1. a Pesti Barnabás utca eredetileg a Piarista utca nevet viselte, a névváltoztatás az egyházüldöző kommunista diktatúra idején történt;
2. a Piarista Rend nem kérte a visszanevezést, ahhoz semmi köze, sőt az utcában élő szerzeteseket hivatalosan máig sem értesítették, hogy megváltozott a lakcímük.
Kedves Róbert!
Természetesen itt nem a piarokról volt szó…
Hanem arról, hogy mennyire nem ismerjük a saját „hőseinket”, szomszédainkat.
Illetve arról, hogy vannak erők, akik gondolkodás nélkül törölnek vagy építenek. ÉS arról, hogy vannak értékeink. Értékek, amik néha picikének tűnnek, ám mégis óriásiak… a történelem, az eszme, a kűzdelem és a gerinc…
Ezzel természetesen egyetértek. Azt eleve is nagy megelégedéssel láttam, hogy a blogbejegyzés semmilyen módon sem hibáztatta az átnevezésért az egyházat, és a hozzászólások sem mentek el ilyen irányba. Viszont ma Magyarországon nemcsak a zsidóságot, hanem a katolikus egyházat is gyakran érik méltatlan és durva támadások – hozzászólásommal ezeket szerettem volna megelőzni.
Felfoghatatlan!
Visszajelzés: A diktatúrák félnek az írástudóktól, ezért kivégzik őket – (Életmesék XI.) | Zolirabbi
Nekünk kedves marad, mert a Pesti Barnabás utca köveit tapostuk egyetemista éveinkben. Jó írónak írni kellene erről a közelmúltról, Lengyel Dénes könyveit követve.
Vajon a 44-ben kivégzett fiatalokat miért nem tekinti mártírnak az ország, mindenekelőtt annak kormánya és a főváros vezetése? Miért csak az 56-osokat? És miért állítanak emlékművet a Horthy-korszaknak a Kossuth tér „rekonstruálásával”?
Én büszke voltam arra, h. a róla elnevezett utcába jártam az ELTE-re!!!!! Egyszerűen bénává tesz, h. látom egy náci rendszer újjáéledését. És mindezt Európa közönyével kísérve.
Ezek az emberek régi szobrokat döntögetnek, régi utca- és tér neveket törölnek el, amelyeket már megszerettünk, az életünk részévé váltak. De ha véletlenül egy új szobornak legurul a feje, vagy netán nyakon öntik piros festékkel, akkor sikítófrászt kapnak és törvényt kiáltanak. Pedig se többen nincsenek, mint mi, sem nem okosabbak. Micsoda ország!
A KKI-n a mi osztályunk neve: Pesti Barnabás volt. Feldolgoztuk az életútját, tevékenységét. Remélem az egykori osztálytársak nem felednek!
Egy kis adalék : Sopronkőhidán együtt raboskodott Bajcsy-Zsilinszkyvel és egy napon végezték ki őket.
Úgy hallottam,akadémia foglalkozik az adható ill.ttiltott nevekkel.Csak nem hasraütéssel dolgoznak?
Holnaptól azt hirdetik majd: a Föld lapos. De attól még marad gömb formájú. Nevezzük át Tarlós Istvánt!
Szerintem kiképezték kémnek,és a hazájáról kellett információt gyűjteni és továbbítani külföldre a megbízói számára! A világ minden országában ez lett volna a sorsa!Persze sajnálom mert jó neve volt az utca lakói is hiányolják az elnevezést!
Emberek !Kisért a múlt…….
Kisért a múlt !,,,fasiszták kanóca,…ismét lángra gyúlt!
Levegőben terjeng még, a gázkamrák szaga ,
Ily könnyen felejti múltját?–e megtiport Haza?
Barátot ?-Testvért ?-Rokont ?– ki sosem térhetet haza ?
Tétlenül nézzük !?-hogy ellepje Európát ismét a fasiszták hada?
Gyertyáink fénye,legyen emlékeztető ! -hangunk a tiltásnak Szava !
Többé nem tűrjük el!-Hazánkat és a Parlamentet ellepjék.
Az Antiszemiták és a karlendítők hada !
2013 X.02. (s.k.sz.)
1Tetszik · · Megosztom
Szégyellje magát, aki megszüntette az utcanevet, melyet Róla neveztek.
A múltat végképp eltörölni.. Csak MI! Csak a Fidesz!.. ami és aki előttünk volt és nem mi voltunk, az vagy minket szolgál vagy nem is létezhet!!
Szégyen és botrány. Biztos vagyok bent, hogy a „mélybutaság” a tájékozatlan ostobaság van mögötte. Sajnos Tarlós „úr” és csapata készségszinten birtokolja ezeket a tulajdonságokat.
A „lelkes mozgalmár és nemes célja” a rákent jótékony „antifasiszta” máz nélkül nem más, mint kémkedés a saját hazája ellen, franciaországi kommunista megbízóinak eleget téve! Az ilyennek ez a sorsa….
Az iskola az Andrássy úton még az Ő nevét viseli?
Nem hiszem el!
🙁
Érdekes, hogy a diktatúra először az emlékezetet támadta meg. Mint az Alzheimer -kór, úgy viselkedik. Minden ilyen beteggel foglalkozó orvos tudja, hogy az emlékezetért kell harcolni, mert eredményes az emlékezet edzése. A politikai Alzheimer kór ellen is ezt ajánlom: maradjon meg használatosnak a Pesti Barnabás utcanév is! Ha használjuk Pesti Barnabás nevét, erkölcsi elégtételt adunk neki, és leleplezzük a hazugságra épülő ideológiai nyomást is.
Hogyne,Haynaurol is lehetne valamit elnevezni,meg a Szalassirol is,lehet,hogy most nagy hibat követtem el,mert gondolatokat ebresztettem azokban a barmokban,akik ezert a mocsokert felelösek es vissza akarjak a törtenelem kereket forgatni.
Lehet,hogy el kene magyarazni nekik-mert nem tudjak-,hogy nem MO nyerte a II.vilaghaborut es a nacik(magyar csatlosaikkal együtt)nepirtast követtek el.Meg annyit szeretnek hozza tenni,hogy nem vagyok zsido,csak egy normalis ember.
Majd Szenes Hanna is követi, vagy neki eleve nincs is utcája?
W. A. vitatható elméletet támogató/ aktív közszereplő lehet példakép, ha jól értelmezem. Meg köztéri szobor is. Aki az embertelenség ellen tesz valamit, azt meg felejtsük el. Ha jól értelmezem…
Az igazság ebben az esetben nálam az, hogy nem így tanították. Emlékei9m szerint Pesti Barnabás kitalált személy.Ha élt ez más megvilágítást ad az én szemembe.
Örülök, hogy nem élek Mo.-on.
Pesti Barnabás Középiskola még van az Andrássy úton. Ott dolgoztam , méltó név egy középiskolának.
Hányan is jártunk abba az utcába egyetemre…?
Halkan megjegyezném, hogy ma már szabad kimondani, hogy a kommuizmus is népirtás követett el. A történelem azóta igazolta, hogy az „akkoriban épeszűen gondolkodók” a munkásmozgalomba se léptek be, nem csak a fasiszta pártokba…
A munkásmozgalmat ugyanúgy a gyűlölet mozgatta, mint az ellentétes előjelű játszópajtását.
A hösök most bünözők, a bünözők . tömeg gyílkosok hősök lettek! A jobb oldali szemszögből nézve. A csedőr, és Horhy , szálassy Bethlen példakép!!!! Még jó hogy nem vagyok magyar, ! de igyis szégyellem magam helyettük kika humanista mozgalmistáket ki akarják törölni az emlékezetből!
A Nemzeti Együttműködés Rendszerében csak a fasiszta Jobbik-kal lehet szövetkezni, az antifasisztákat elseprik az útból. Heil Viktor!
Egy év, két választás, és lesz megint Pesti Barnabás utca.
ez is szemétség de horthy tér kéne!?
Van viszont iskola róla elnevezve. Magam is oda jártam.
Kedves Pesti Barnabás barátom, mert „az ellenségem ellensége a barátom”.
Pesti Barnabás utca .. az Egyetem.. ezen múlik ?? tényleg?? hogy demonstrálják hatalmukat, és a történelmet eltöröljék?? MInt a Roosevelt tér esetében,?szánalmas..
Hát itt tartunk??? Borzalom… Ébresztő !!!!
szerettem az egyetemi szinpadra is járni..
Pesti Barnabás:)
A NÉP erre szavazott!!!!! Szégyelje magát!!!!!/ A NÉP/
sajnos egyre több jel mutat a fasizmus ujra kialakulásáról,
Emlékezzünk rá,még akkor is,ha a hatalomnak nem tetszik.
Ez is történelem!
Már előre félek, hogy lesz „Gömbös” utca is!!!!
Küszöbön a fasizmus,-ha már nem a gardróbban !!
Jó, hogy felhívtad rá a figyelmet!
Sajnos – ma a senkik nem tűrik meg az igaz hazafiakat, .- csak a gonoszoknak emelnek szobrot, neveznek el utcát, teret !! Felháborító, gonosz cselekedet, de remény van arra, hogy ez is változik!!
Az ellenállók nevét szégyelli a 9o utáni rezsim, de nem csak a kommunistákét Salkaházi Sára apácaként rejtegette az üldözötteket, a nyilasok elfogták, halálra ítélték, és a Dunapartra vitték. A nyilasokra jellemző tapintatból meztelenre vetkőztették _ mert ők ugye keresztények, mi több őskeresztények voltak. A sortűz előtt szembefordult velük, letérdelt és keresztet vetett.
Én atesita vagyok, de ez a történet olyan megrázó, hogy nehéz szavakat találni. A Magyar Nagy Lexikon 18 000 oldalán nem talált helyet 2 sornak amelyben megemlítené a nevét. A hatvanas évek Új Magyar lexikona legalább 1971-ben a pótkötetben ír Salkaházi Sáráról, és a Magyar életrajzi lexikon is megemlíti igaz csak a pótkötetében a nevét 1981-ben.
egy a sok közül akit méltatatlanul ki akarnak törölni a Magyar emberek tudatából. Nem fog sikerülni
Én örökké emlékezni fogok rá, mert amely egyetemen (ELTE Bölcsészettudományi Kar) tanultam, az a Pesti Barnabás utcában volt. Most nem tudom, mi az utca neve, de nem is érdekel. Számomra az a kis utca örökre Pesti Barnabás utca marad.
Büszke vagyok rá, hogy sohasem tagadtam meg a munkásmozgalmi mártírjainkat. Nem tagadom meg azokat, akik életüket áldozták fel, többek között, értem is.
Shihan Somogyi Zsolt !Sosem voltam párt katona ! …de önnel ellentétbe a FASIZMUST a zsigereimből UTÁLOM! Mélységesen ELÍTÉLEM AMI AUSVICBAN és a többi haláltáborba történteket. MEGVETEM AZ önhöz hasonló gondolkodású embereket, ,akik gyógyítás címszó alatt azt értik hogy más nemzeteket ki kel irtani! A magafajta gondolkodású embereket kéne ELMEGYÓGYINTÉZETBE ZÁRNI ! AKI a FASIZMUST ÉLTETI ,LEGYEN BÁRMELY NEMZET TAGJA , AZ EMBERISÉG LEGALJA !Valószínű ,hogy az idővonalán látható dolgok sem a valóságot tükrözik !Beteges gondolkodását a sportot szerető ember álarca mögé szeretné rejteni,Valószínűnek tartom a profilképét is mástól >>kölcsönözte<< ,Írásából egy végtelen PRIMITÍV ember gondolkodása rajzolódik ki.A maga számára útkeresésnek számít ,ha másokat ,másként gondolkodókat, és más etnikai hová tartozó embereket ,csak mert magának nem tetszik. akkor el kell tüntetni! ….? Persze az sem számít magának , hogy a megszólalását az oldalon mindenki elítélte !!? az sem hogy BEMOCSKOLTA egy oldal tisztaságát! nem kell válaszolnia , legalább az én oldalamat ne mocskolja tovább, ,emberiséget gyalázó fasiszta gondolkozásával !
A tömeggyilkos Horthyt bezzeg sztárolják!
akiket ennyire zavarnak az antifasiszták, azok csakis fasiszták lehetnek, hiszen, aki nem fasiszta, annak semmi kifogása nincs az antifasisztákkal szemben, világos?
Az én apósomat is (PORT JÓZSEF) Sopronkőhidára hurcolták el mint politikai fogoly mert nem fogadta el a fasiszták semmilyen megalkuvását és Auschwitzba vitték és ott halt meg 21 évesen1944 dec-ben ! Akkor volt a kis fia az én férjem 6 hónapos egyszer látta őt ! Senki nem emlékezik meg róla csak én dühöngök ,szomorkodok ,hogy ilyen meg történhetett ! A férjem is már meghalt 5 és fél éve ő is áldozata volt ennek a „kornak” mert megtört gyerekként nőt fel és egész életét megbélyegezte a szomorú gyerekkora !
kövér szájából, csak a szar, és a fos ömlött, amikor az pofázta, hogy szégyen, hogy a parlamentben a tőle balra ülők is ott lehetnek. az ilyen mocsok hogy lehetett egyetemista, és hogy lehet politikus, ilyen pozícióban?
bár én nem vagyok mszp-s, vagy hasonló, de az ő múltját ismerve, szégyellem, hogy a magyar parlamentnek ilyen elnöke van!
Ez is szégyene ennek a kormánynak, rezsimnek. De bele illik a megszállási emlékű.a sorsok háza, meg Nyírő és Vass a tantervben stb.
Schönherz Zoltán, Rózsa Ferenc, Hámán Kató ifjú életüket áldozták a hazájukért, és a hálátlan utókor az utcaneveiket megszüntette, emléküket el akarja törölni.
A VIII.kerületben az Orczy Park neve sokáig Asztalos Sándor park volt. Névadóját 1956. október 30-án, a pártház ostroma során bestiálisan meggyilkolták a „forradalmárok”. Azután itt van Ságvári Endre. Ő is fiatal életét áldozta hazája szabadságáért. Még ének is szól róla: „Kimszesek járták hajdan e tájat, élükön Ságvári állt”.
Így kell meggyalázni a fasizmus áldozatainak emlékét. BRAVÓ, sikerült mocskosat alkotni
Én az ő nevét viselő utcában jártam az egyetemre. Az ELTE Bölcsészkara volt itt. (Meg persze az Egyetemi Színpad.) A Százévesről már nem is beszélve.
Említsük meg az utca átnevezés felelőseit is:
Az V. kerület képviselő-testülete úgy döntött, hogy a lipótvárosi Pesti Barnabás utca nevét Piarista utcára változtatják. A névváltoztatást a Piaristák tartományfőnöke javasolta, majd indítványként Rogán Antal nyújtotta be, a képviselő-testület pedig két ellenszavazattal elfogadta
Azok akik ezt a döntést hozták,jól tudják,hogy a nevük a kutyaszargyűjtő konténer ajtaján lesz feltüntetve…….belülről.
Még szerencsére volt iskolám az ő nevét viseli még mindig.
Én vidékiként a hírekben többször hallottam a Pesti Barnabás utcáról! A személyt most ismertem meg! De nevezzük meg az utca név eltörlőit is !!!
Nem lesz örökké ez a rezsim, s lesz majd újra köztársaság, amely visszaadja a hősöknek az utcanévviselés jogát.
Emezek meg mennek a történelem süllyesztőjébe.
Nem tartozom semmilyen párthoz,de felháborítónak tartom ,hogy ezek után azt merik állítani ,hogy nincs Magyarországon rasszizmus !!!
Vajon miért van megint hányingerem?
Kedves Tamas , Bar soha nem halottam a nevet , de nagyon szep hogy megemlekezel Rolluk ,Sajnos hogy ez a tragikus sors jutott Onekik
de thanks to You , az emlekuk meg maradt ,Nyugodjanak bekeben ,
A múltat végkép eltörölni, rabszolga had indulj velünk.
Sajnos vannak „nagyon fontos” dolgok, mint pl. az utcák átnevezése. Különben minden rendben. 🙁 🙁
Jelenleg is van neve. Pesti Barnabás Szakiskola az Andrássy úton
Zolirabbi ! Nem ismerem az oldalt, de HÁLÁS szível köszönöm, hogy versemet itt láttam viszont! Hálás szívvel köszönöm ,hogy lehetőséget kaptam,….hogy mások is megismerjék gondolkodásomat egy korcs embertelen világról ….amelyben az ember ,ember farkasa volt! …..egy olyan világról mely örökre, kitörölhetetlenül az az EMBERISÉG és a történelem szégyene marad! Nem engedhetjük meg , hogy valaha , akárcsak hasonló is meg történjen!
A MAGAM RÉSZÉRŐL SOMOGYI ZSOLTOT LETILTOTTAM,.. AZ ilyen és hozzá hasonló gondolkodású ember írásának NINCS HELYE. LÉTJOGOSULTSÁGÁNAK az oldalamon!
Magyarországon önmagában már az is bűn,hogy valaki anno a fasizmus ellen harcolt?Hothynak meg szobrot emelnek?Hová jutottunk emberek?
Szólj hozzá… Mit lehet ehhez hozzászólni? Elképesztő. Mindig minden legyen mozgásban, mutassuk, h azt tehetjük meg, amit akarunk és így tovább…
Mi lesz az utca új neve ? Adolf Eichmann Str. ? Esetleg Hermann Göring str. ? Ki tudhatja.
Én egy nagyközségben élek, Lenin utcában. De van nálunk, Marx, Engels és Majakovszkij utca is. Vicces, nem?
Remélem a róla elnevezett Kereskedelmi Szakközép iskolát nem fogják megszüntetni. a Teréz városban. A Hunyadi térnél.
Egy újabb élettörténet, amit irányadóként ismerhetünk meg. Furcsa érzés, hogy ma ez nem „annyira fontos”.
Főként, minthogy a Haller u. továbbra is Haller u. (Hámán Kató helyett). Haller István miniszter nevéhez fűződik az első európai zsidótörvény, ami a numerus clausust határozta meg.
Nem lennék büszke erre, sőt ha tehettem volna, elleneztem volna, mint piarista… Szomorú:(
Tatabányán az Ifjúmunkás utca sem szobatiszta ma már! Ebben a közmunkás korban ez nem is meglepő! Csak szégyenletes!
És tán nem kellene az ott lakókat is megkérdezni? Mi az, hogy a közgyűlés dönt?
Az 1956-os halálraítéltek és kivégzettekről (egy-két kivételtől talán eltekintve) sem nevezetek el utcákat. Pedig Ők lényegesen többen voltak… És sokan fegyvert is fogtak az idegen szovjet hódítók ellen, akik fél évszázadon át tartották megszállva Hazánkat. A több tízezer elítéltről már nem is beszélve.
A politika már csak ilyen…
Gyula Schádi · Tatabánya
Shihan Somogyi Zsolt !…..Ember nem értem a problémáját,….. vagy ön nem érti a verset!
Képzelje DK_S vagyok! fogalmam nincs hogy ide hogy került ez a vers, de magának fogalma nincs,hogy mi a mondani valója , Ön szerint bűn szót emelni a gáz kamrák ellen ? akkor mit keres a itt ? Mért nem a JOBBIKOT KERESI? Szerep tévesztésben van? NEm találja a
Budapesten több évtizede, ma is működő gimnázium és szakközépiskola van elnevezve Róla.
Én is ott tanultam anno…
számozni kell az utcákat és nincs vita persze akkor meg lenne biztos kék meg piros meg sárga szám
Lényegesen többen, meg mások is voltak /nagyapám is volt de mégsincs/ Ilyen hozzászólások. Mi a fenéért kell bárkinek a nevét az utcatáblákról eltörölni. Aki valamit tett az emberiségért az mindenkit képvisel a nevével, mindenkiről pedig nem lehet utcákat elnevezni.
Nem értem miért kell minden kormánynak átértékelni a múltat??!!!
Shihan Somogyi Zsolt !…..Ember nem értem a problémáját,….. vagy ön nem érti a verset!
Képzelje DK_S vagyok! fogalmam nincs hogy ide hogy került ez a vers, de magának fogalma nincs,hogy mi a mondani valója , Ön szerint bűn szót emelni a gáz kamrák ellen ? akkor mit keres a DK soraiban? Mért nem a JOBBIKOT KERESI? Szerep tévesztésben van? NEm találja a helyét ?
Élelmiszeripari szakközépiskola volt róla elnevezve a 70 években, én is jártam oda laboránsképzőbe. Akkor még Népköztársaság utcában volt.
Végre tudom, hogy ki volt Pesti Barnabás! De miért kellett utcát elnevezni róla? Mit csinált? Illegalitásból szervezte az antifasiszta ellenállási mozgalmakat? Az nekem kicsit kevés.
A Kőbányai önkormányzat Pataki István szobrát is eltávolitotta !! A róla elnevezett müv.házat is átnevezte sőt azt is hallottam a kerületben ,hogy a Bajcsy Zs. kórházat Horty korházzá akarták átkeresztelni !!
Ehhez sokat nem lehet. Csak kapkodja fejét az ember, hát mi is van már…………???
Na, erre No Comment, mert felrobban a gépem.
Tehát,csak a tények :
Nem volt bolsevik,mint Rákosi,nyugati kommunisták nem ismerték el Sztálint szellemi vezetőnek,sőt…
Antifasiszta volt,zsidó származású,a Horthy rendszer ellensége.
Már kezdem érteni….
Ékes példa a Fidesz és a Jobbik „összedolgozására,,….valahogy meg kell szerezni a jobbikos szavazókat,ha fogynak a fideszesek.Gyalázat!
Gyalázat – emlékművel szenvelgünk a német megszállás miatt és megtagadjuk azon kevesek elismerését, akik harcoltak ellene
„A róla elnevezett utca megszűnt róla elnevezettnek lenni.” Meg, magától, csak halkan említjük, senkit ne bántsunk vele véletlenül se
Így fogják egyszer a zuglói Boros Mátyás utcát is megszüntetni.
nagyon megható történet … :'( és megint okosabb lettem …
ez ugye vicc?? az egyetem utcája.. és egyáltalán…
Szégyen! 🙁
Egy kis gusztustalankodásért Talos és a Spermikusz Maximusz nem megy ám a szomszédba ezeknél az antifasizmus eleve bün ha az iletö balos és zsidó akkor már eleve hazaáruló,akit jogal kötötek fel
Helyesebben: jelenleg nincs utcája, majd lesz!