Kérem olvassuk el Lefkovics Kornél objektíven szubjektív írását a Szabadság térre tervezett „megszállás” emlékműről, aminek középpontjában a bibliai Gávriel (Gábriel) angyal áll, amely a második világháborúban megszállt Magyarország ártatlanságát, szentségét, stb van hivatva szimbolizálni.Nem tudom, kinek volt a tanulatlan ötlete Gábriel angyallal ábrázolni a „halottak”, inkább meggyilkoltak emlékét, hogy ő majd minden áldozatra emlékezik. Honnan veszik ezt a véleményt, mi a forrása?
Gabriel (Gávriel) angyal egyik közvetítője Isten akaratának. Megjelenik az Ószövetségeben és Újszövetségben is, sőt a Koránban az első szurát is ő fedte fel Mohamednek.
A szoborral állítólag a zsidó áldozatokra akarnak emlékezni főleg, akkor nézzük már meg a legrégebbi forrásokat, ami még nincsen szándékosan mellémagyarázva, hogy mit is mond róla.
Dániel könyvében Dániel próféciáját segít értelmezni.
Ezékiel könyvében konkrétan azért küldték Gávriel angyalt, hogy pusztítsa el Jeruzsálemet! Micsoda emlékeztető…
Gávriel a zsidó hagyomány szerint az antropomorfált Istenkép bal kezénél, bal oldalánál foglal helyet. A bal oldal mindig az erő, a szigor és kegyelem nélküli ítélkezést jelenti. Továbbá Gávriel segíti a lelkek lejövetelét a földre, teljesítvén az isteni akaratot.
Kérdem én, hogyan és melyik interpretációban emlékezik Gávriel angyal a kegyetlenséggel meggyilkolt áldozatokra?
Kérem ne etessék tovább szándékos hazugságokkal a népet!
Se ember, se Isten nem szent nekik…
Lefkovics Kornél: Amit tudni kell Gábriel angyalról
Megosztás
Ekkora tudast mint Lefkovics Kornelnak van , nem igen nezek ki a donteshozokbol .
Gábriel arkangyal, mint a magyarság szimbóluma nem új keletű szimbólum. Amint a mellékelt ábra is mutatja, már az 1896-os Milleniumi emlékmű központjában is ott állt.
A történet hátterét egy legenda adja, miszerint III. Ottó német-római császár a lengyel uralkodónak ígérte Attila koronáját, miközben azt István, a magyarok fejedelme is követelte. II. Szilveszter pápa (999-1003) azonban álmot látott, melyben Gábriel arkangyal arra figyelmeztette, hogy a koronát ne a lengyel királynak adja, hanem annak a követnek, aki másnap reggel érkezik. Másnap reggel az Árpád családból származó István magyar fejedelem követe, Asztrik apát érkezett és kérte a koronát. Szilveszter pápa megáldotta a koronát, és a magyaroknak adta.
Nagyon nem tartom helyénvalónak, ha a Holokauszt Emlékév (és annak sérelmei kapcsán) kapcsán a magyarság legendáriumában élő szimbólumokat vesszük górcső alá, és azokat kezdjük magyarázni, vagy kritizálni. Ezzel épp az ellenkezőjét érhetjük el annak, ami a célja lenne ennek az emléksorozatnak. (Bár a Szabadság téri szobrot nem is az Emlékév részének szánták, de nyilván nehéz lenne éles határokat vonni.)
Ha most a magyarság – – Gábriel párhuzamot kezdjük el latolgatni, annak T’nach-i értelmezését hozzuk elő, szerintem tévútra megyünk.
A Holokauszt és a második világháború rémes eseményeinek feltárása,megismerése és az arra való emlékezés lenne a 2014-es programsorozat célja, nem a magyar történeti-állami szimbólumok vitája.
Valljuk be -eddig legalábbis- senkinek nem az volt a baja a Szabadság térre tervezett emlékművel, hogy Gábriel arkangyal alakja is feltűnik benne, hanem a szobor történelemtorzító üzenete: szembenézés helyett a bűnök áthárítása. Az ártatlan Gábrielre (magyarság) rászáll a német sas, és összetöri őt. A felelősség tehát az alkotásban teljes mértékben áttolódik a náci Németországra. Emiatt nem elfogadható szobor.
Ismétlem: nem az a baj, hogy Gábriel alakja szerepel a műben, hanem az alkotás MONDANIVALÓJA.
Javaslom, hogy a további kritikák esetében is maradjunk a témánál: igyekezzünk a holokauszttal való szembenézés helyes útra való terelését támogatni, és ne a magyar állami szimbólumokat méricskélni, mert az nem vezet sehova!
Ennyi erővel akár ne csak a szabadság térre tervezett szobor ellen, hanem a Hősök terén álló Milleniumi emlékmű ellen is tiltakozzunk: a lényeg ott is az, hogy Gábriel hozza a koronát Magyarországnak.
Egy dolog a T’nach és egy másik az azt követő népi legendáriumok…
de remélem, nem kell megváltoztatnii a keresztnevemet ? nyugtassatok meg !
Mint megszoktuk sem igazsághoz, sem tudományhoz nincs köze az orbánisztáni vezetőknek EZT a koronát nem álmodhatta meg II. Szilveszter, mert ez valamikor évszázadokkal később lett a magyarság koronája.
mindegy ezeknek, Horthyt persze szívesebben mintáztatnák, de még kivárnak 🙁
A hetvenes évek egyik szellemi csúcsteljesítménye volt, midőn MÉDEA családnak neveztek el kozmetikai termékeket. Így dezodort is, amit biztosan akkor kellett használni, ha kisfiaink lemészárlása közben megizzadtunk…
A baj,hogy a döntéshozók „udvari” szakértőkkel veszik magukat körül és nem a valódi hozzáétőkkel, igy megszületnek azok a szakvélemények melyeket hallani szeretnének…
Kedves blogger. Véletlen vagy szándékosa írtad le többször Gabriel helyett Gavriel-ként?
Továbbá érdekes meglátás a cikk, de ne felejtsük el, hogy egy Angyalról szól. Kettő, az évek alatt a kereszténység mindig is szeretett ködösíteni kénye kedvére mi meg követtük ezt mint a bólogató birkák.
Csak egy kérdés, és itt le is zártam a véleményezést. Krisztus mikor kéregetett pénzt egyházra, mikor fenyegetett azzal, ha nem állsz át keresztény vonalra akkor vagy megégetnek vagy a pokolba fogsz égni? Nos, sajnos az ember esendő és képes minden ” lehetséges” dolgot elfogadni.
Ja utószó. Lehet hőbörögni és beszólni a megjegyzésemre de ez az én meglátásom.
Szép napot nektek.
Az Újszövetségben Gábriel arkangyal – ha nem tévedek – egy helyen, Lukács evangéliumában fordul elő: ő adja hírül a Názáret városában élő szűznek, Máriának, a Dávid házából való József jegyesének: fiút szül…
Egyébként annyira nem túlzott ez az ábrázolás,hiszen tudjuk,hogy Gábriel Arkanygyal úgymond”utasítására” Áldotta meg a szent koronát Szilveszter pápa s az Ápád ház követének ajándékozta a magyar államalapítás céljából!
igaz a zsidóságnak ehez az égvilágon semmi köze!!!!